Sider

søndag 22. mai 2011

Barnefri jobbehelg!

Så har vi tilbragt nok en helg på fjellet med i herdig hyttebygging. Denne gangen med ungene trygt plassert hjemme hos svigers, der de har storkost seg.

Vi kom opp fredag kveld og jobbet effektivt et par timer før vi tok kvelden. Ole begynte å panele takløftet, mens jeg fortsatte med å sette opp overliggere på langsiden. Og jeg synes vi kom ganske langt på disse få timene!


Lørdag fikk vi opp de resterende vindskiene på takløftet. Så satt
ole opp takrenner og takbeslag på takløftet mens jeg panelte ferdig langsiden. Da vi begge var ferdige med dette la vi shingel på takløfet, satte på isbord og fuget oppunder dette. Så nå er vi helt ferdige på den ene halvdelen av taket!



Søndag sov vi faktisk til kl 9, det er ikke så ofte med små barn... Så vi måtte bare unne oss det! Da vi var i gang med jobbing flyttet vi stillaset fra baksiden av hytta til framsiden. Så satte Ole opp rennekroker, takrenner og takbeslag på hele langsiden. Han har fått teken nå så det gikk unna! Jeg fortsatte med overliggere på verandasiden, og holdt på helt til det var tomt for skruer. 1000 Würt skruer brukt opp! Nye må kjøpes til neste helg.




Det var egentlig spådd endel regn denne helgen, men heldigvis for oss så kom det ikke mange drypp! Vi krysser fingrene for fint vær også neste helg, slik at vi kan komme skikkelig langt på taket... Jeg har visst litt beisejobb foran meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar