Sider

søndag 6. november 2011

Panel og beis...igjen!

Denne helgen har vi fått panelt stua nesten ferdig. Det som sto igjen fra sist var spisestua og kjøkkendelen, samt veggen der peisovnen står. Vi hadde kjøpt litt for lite rundtømmerpanel, eller brukt litt for mange lange lengder, slik at vi satt igjen med bare kapp til den siste meteren på denne veggen... Så vi får ta med noen lengder til neste gang vi skal opp!



Veggen som står igjen:

Lørdag fikk vi besøk av Anita og Kolbjørn, kusina til Ole fra Hemsedal! Veldig koselig! Velkommen igjen:0)

Søndag fikk jeg startet med beising av stua. Vi har som sagt valgt Stølsbrun fra Tyrilin i stue/kjøkke. Vi var veldig spent på hvordan fargen ville bli i en hel stue, ikke bare på en oppstryksprøve. Og det ble superfint. Ser for meg at det blir en lun og koselig stue, som nok trenger endel lyspunkter, men heldigvis har vi strøm;0) Jeg ble ikke ferdig, men kom cirka halvveis. -Det gikk raskere å beise denne liggende rundtømmerpanelen enn den stående skyggeskrå panelen, og det er bra!

Det er litt vanskelig å få fram den fargen det blir i virkeligheten på bildene, men dette er nok det nærmeste:




Mer rakk vi ikke denne helgen... Neste helg er det jobbing og julebord, men så er vi tilbake!

2 kommentarer:

  1. Kjempefin farge på veggene! Med lyst tak og gulv synes jeg det går helt fint med såpass mørke vegger. Rundtømmerpanelet er flott! :)

    SvarSlett
  2. Hei Ole,

    Vi følger bloggen deres med stor interesse. Vi holder på med en Familiehytte, og gjør veldig mye selv - akkurat som dere. Dere har valgt mange av de samme løsningene som oss, bl.a. rundtømmerpanel i stua. Dere ligger ca et halvt år foran oss i løypa, så det er veldig nyttig å følge med på deres blogg :)

    Har et spørsmål til brannmuren du har laget i veggen bak peisovnen. Er det vanlige gipsplater du har som underlag bak steinveggen? Pratet med en snekker som mente at det måtte være en tykkere brannmur for at det skulle bli godkjent, i følge han må brannmuren være så tykk at den blir tykkere enn selve innerveggen. Jeg synes det høres litt voldsomt ut. Vi har en peisovn som ser veldig lik ut som deres.

    Supert om jeg kan høre fra deg - kontakt meg gjerne på jorn.saebo@broadpark.no.

    mvh,
    Jørn Sæbø

    SvarSlett