Sider

søndag 21. august 2011

Tak, tak, tak...

Forrige helg ble det bare Ole som dro oppover en kort tur fra fredag til lørdag, jeg måtte steppe inn på jobben med nattevakter.

Da han kom opp hadde vi fått vann! Haugerud Maskin hadde vært der i løpet av uka og borret etter vann for oss. Så nå slipper vi å ha med oss vannet vi skal bruke... Deilig! Det ser ut som vannet er klart og fint, og det smakte godt!



Ole panelte ferdig soveromstaket vårt, taket på badet og taket i boden. Og så startet han på taket i stue/kjøkken/spisestue/innergang. Dette er mange kvm, og det tok jammen tid. Vi fortsatte med det da vi kom opp denne helgen -og vi ble heldigvis ferdig... Nå skal det "bare" beises 2 ganger, og jeg må si at jeg gruer litt for det for det er en tung og kjedelig jobb!



Ytterste gangen og det ene soverommet er ferdig beiset i taket, og jeg synes resultatet ble fint (selv om jeg hadde mine tvil...)


I ferien hadde vi for lite støp til hele gangen, vi måtte lage oss en lur løsning. Denne helgen hadde vi kjøpt med mer avretningsmasse av det rette slaget! Så nå er gangen ferdig støpt. Neste helg skal vi panele veggene og legge fliser i yttergangen. Så kan vi kanskje få opp hemstrappen snart??



Det ble likevel for lite til hele badet da vi må endel mer opp enn vi trodde pga sluket som rørleggeren ikke klarte å få lavere... Vi støpte hullet som ble pigget opp pga feilmontert rør (kom opp i veggen...) og hjørnet der sluket nå er montert. Så får resten av badet vente til neste helg hvor enda mer avretningsmasse må kjøpes inn!





Vi fikk testet ut vinkelsliper med diamantblad på steinpanelen vi skal ha som forblendingsvegg bak peisovnen. Det gikk så det suste og støvet masse. Det blir et av prosjektene neste helg. Spennende!


Jeg må få takke min kjære tante og onkel, Tove og Tore, som flytter fra stort hus til mindre leilighet og ikke klarer å få med seg alt de har. Det gjør at vi nå er de heldig eierne av et fint, gammelt spisebord, madrasser til 4 sengeplasser, en gammel kiste og min oldefars gamle gyngestol! Tusen takk;0)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar