Sider

fredag 23. mars 2012

En oppdatering

Nå har vi vært oppover på hytta 2 helger uten at det har kommet noe på bloggen. Jeg og ungene var riktignok hjemme bare fra søndag til onsdag før vi reiste opp igjen. Men nå kommer en liten oppdatering.

Første helgen hadde vi med oss mamma og pappa. Da fikk vi satt opp resten av våtromsplatene på badet.



Og første strøk med sperregrunn med kvistlakk er malt i taket på badet. Her må det ett strøk til på før vi kan male med hvit maling.


Forrige helg malte jeg en haug med lister, og de kom på plass nå. Pluss at jeg fikk malt ett strøk på en ny runde. Når disse er malt ferdig er vi ferdig med lister til alle vinduene. Da er det bare alle døråpninger igjen...to sider...
Mamma la opp gardinene jeg har kjøpt inn og de kom på plass. Det ble kjempe fint. Veldig glad jeg valgte grå i stedet for beige som jeg hadde tenkt!




Ole fikk også panelt nesten hele boden i gangen.


Hedda laget en kjempefin snømann og vi fikk gått en liten skitur i strålende sol. Kanskje årets siste?



Tusen takk for kjempefint brett, mamma og pappa!!


Sist helg reiste jeg og Tone med de 3 barna noen dager før og så kom gutta opp på fredagen. Det var som vanlig veldig hyggelig!


Jeg hadde med nye madrasser til sittebenken og fikk sydd sitteputer av de. Jeg hadde vært og kjøpt møbelstoff i grå ull på Stoff og Stil. I tillegg hadde jeg kjøpt med litt forskjellig stoff til å sy trekk til pynteputer. Det mangler fortsatt noen puter, men det får komme etterhvert.



Forrige uke var vi ute for å kjøpe fliser til over kjøkkenbenken. Det var ikke noe enkelt valg... Vi var innom både skifer, marmor og vanlige fliser. Etter mye om og men endte vi opp med noen rustikke kremhvite fliser med noen fine ord vi kunne plassere hvor vi ville. Dette gjør det hele mer personlig, og vi ble ekstremt fornøyd med resultatet!







I år som i fjor smelter snøen fort og danner en dam nederst i veien mot hytta. Vi vet det ligger et dreneringsrør under veien, men det lå sannsynligvis under is, så gutta bestemte seg for å finne det. Det ville de bruke hevertmetoden til og hadde 2 vannslanger liggende fra dammen - over veien og ned i skråningen. Det fungerte bra, men det tok veeeldig lang tid! De fant ut at det var inni røret det var is, og prøvde å løsne den med et spett.





Vi jentene tok til slutt affære og tømte dammen med bøtter, det var mye raskere! Men det var det visst ingen som tok bilder av... Hedda passer på bevisene!


Til slutt fant vi utgangen på røret i motsatt ende og gutta ville prøve å få ut isen derfra. Så da fant de en lang lekt og banket den inn... Den var for kort - og nå sitter pinnen inne i røret og isen er der like herlig!! Tenk at det går an å bruke en hel dag på dette;0) Ha-ha;0)


Men det var fantastisk vær og vi storkoste oss ute hele søndagen, og reiste ikke hjem før etter barnetv!





Nå er det jobbing på meg et par helger, så reiser vi opp igjen til påske! Det blir deilig, selv om det sannsynligvis er slutt på skiføre...

3 kommentarer:

  1. Mye fint å se på her! De flisene over kjøkkenbenken er veldig stilige! Sittebenken har fått flotte puter av ulike slag! Enig med deg ang. fargen på gardinene. Jeg angrer litt på at jeg valgte kremhvite lingardiner. Kanskje blir det rullegardiner av dem i stedet for vanlige lengder på hver side. :)

    SvarSlett
  2. Hei! Fant bloggadressen din i et hyttemagasin. Vi har akkurat kjøpt oss hytte på fjellet, og skal igang med oppussing og innredning. Mye fin inspirasjon hos deg:0) Legger meg til som følger jeg:-) Ha en fin påske!!

    SvarSlett
  3. Hei. Hvor kjøpte du gardinene?

    SvarSlett