Sider

søndag 25. september 2011

Paneling og beising

Denne helgen har vi fortsatt med å panele soverommene. Innerveggene har blitt isolert med 70 mm Rockwool før de ble panelt. Ytterveggene med 50 mm til. Vi ble ferdig med det ene gjesterommet, og nesten ferdig med det andre (som i starten skal være barnas rom -til hemsen er ferdig). En liten vegg igjen her, så er det vårt som står igjen. Panelen vi bruker er vanlig skygge skrå.

Gjesterom

Det lille gjesterommet

Jeg fikk beiset strøk nr. 2 i taket på det lille gjesterommet.


På vårt soverom ble jeg nesten ferdig med første strøket. Vi har alle innerdørene liggende innerst i rommet med endel isolasjon oppå, så litt mangler. Får gjøre det ferdig når vi får flyttet dette over i et av rommene som blir klare...


Så gikk jeg på veggene i det store gjesterommet, så fort Ole var klar med to av de. Vi fortsatte med fargen Skumring fra Tyrilin, som vi også beiset i gangen. Alle soverommene samt hele hemsen får denne fargen! I løpet av helgen ble jeg ferdig med hele rommet, det tar jammen tid... I gangen brukte jeg pensel og så etterstrøk jeg med pensel for å jevne ut. Etterstrykeren måtte jeg hele tiden tørke av med tørkerull så det var minst mulig beis på. Denne gangen ville jeg prøve å beise med pensel for så å tørke av med tørkerull. Dette gikk litt raskere enn i gangen, og resultatet ble omtrent det samme. Så jeg kommer nok til å fortsette på denne måten! Fint ble det i hvertfall, synes jeg;0) Deilig å se at rommene begynner å bli ferdige! Neste runde blir listing og legging av gulv...



Denne helgen har vi også ryddet inn huska og trampolinen. Greit å gjøre alt klart for vinteren. Det blir faktisk noen uker til neste gang vi kommer. Litt trist, men vi skal gjøre mye hyggelig! Først en langhelg til våre gode venner i Danmark, så må jeg jobbe en helg og så skal Ole og jeg på hotellweekend (som vi vant på julemessa i barnehagen i fjor). Så neste gang vi kommer skal vi ha en ukes ferie, da håper vi å få mye gjort!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar