Sider

mandag 27. juni 2011

Taket (nesten) ferdig...

Nå hadde jeg ikke vært på fjellet på 4 uker, så det var fantastisk å være tilbake. Jeg ser virkelig fram til 3 hele uker her i ferien, som er like om hjørnet!

Denne helgen var første prioritet å få taket ferdig så mye som vi kunne. Peisovn og pipe er bestilt, og blir forhåpentligvis montert i den siste ferieuka vår. Derfor har vi lagt shingel på hele taket, bortsett fra et område på 2x2 meter hvor pipa kommer opp. Det var veldig godt å bli ferdig med dette. Værmeldingene hadde fram til fredag vist at det skulle regne hele helgen, så da det viste seg å ikke stemme var vi veldig fornøyde... Da er hytta så godt som tett!



Vi har bestilt en Contura 560 T, med kleberstein og stålpipe. Bak skal vi ha steinpanel. Tror det blir superlekkert!

Vi startet lørdagen med litt innearbeid, for litt regnet det jo... Vi har laget trappeutsparring til hemsen, artig å få på plass litt inne også for da får vi et inntrykk av hvordan hytta blir!



Vi fikk også plastret ferdig hele 1 etasje med fuktsperre. Endelig noe jeg kunne være sjef for;0)



Ole fikk begynt å isolere etasjeskille, litt av en drittjobb... Jeg fikk dessverre ikke tatt bilde av hvordan han så ut med hvit overtrekksdress og plastikkbriller, men fortsettelse følger...



Søndagen var det supert vær, med 18 grader i skyggen. Mens Ole jobbet med taket brukte jeg dagen på å beise. Hele endeveggen og halve langveggen ble unnagjort, så nå er jeg nesten ferdig!



Vi brukte resten av søndagen til å kose oss med barna. Vi tente bål og grillet pølser på det, og det ble også litt trampoline-hopping;0) Så fikk ungene på pysj før turen gikk hjemover. Begge sovnet i bilen etter en lang og deilig helg på fjellet!



1 kommentar:

  1. Hei!
    Så flinke dere er. Stå på, så kan dere snart stort sett bare kose dere med hytta slik vi gjør :-)
    Lykke til!
    - Vibeke

    SvarSlett