Sider

tirsdag 2. november 2010

Kjøkkenplanlegging...

Vinteren er lang, og det er jammen lenge til vi er igang med vår ordentlige hyttebygging. Så i mellomtiden leker jeg meg litt med kjøkkenplanlegging fra IKEA... Er veldig usikre på om vi skal gå for en L-løsning, en U-løsning eller en liten øy -som kanskje til og med med hjul slik at den kan flyttes på?? Tankene kretser rundt at kjøkkenet ikke skal bli for stort, samtidig som jeg synes det er gøy å lage mat og da gjerne vil ha plass nok til dette. Og at det også blir nok benkplass til baking og slikt... Kom gjerne med innspill! Legger inn noen bilder så får dere se hva vi tenker;0) Jeg har slitt litt med å importere tegningene fra IKEA, det gikk ikke å lagre de på lokal disc, kun på deres server. Måtte derfor skrive ut tegningene for så å scanne de inn på mac'en igjen. så kvaliteten er nok ikke så god... ;0)


5 kommentarer:

  1. Hei!

    Det er moro å planlegge kjøkken og dere er heldige som har god tid på dette. Da kan dere tenke i flere runder :) Vi har gjort noe som vi syns var lurt. Vi har U-kjøkken eller rettere sagt to paralle benker. Den som vender ut mot stua står mot en lav vegg (ca 110). Det gjør at kjøkkenet blir litt mer avskjermet mot stua. Fordelen syns vi er at vi slipper å se oppvask osv når vi spiser (eller kanskje særlig når vi blir sittende ved langbordet etter maten) samtidig som den som kokkelerer absolutt er en del av stuemiljøet. I tillegg blir dette en "vegg" man kan møblere mot uten at en føler at man sitter på kjøkkenet. Bilder av vår løsning finner dere på bloggen vår :)

    :) Toril

    SvarSlett
  2. Hei! Kjøkken er ikke så enkelt, mange praktiske ting å tenke på. Vi har et uformet kjøkken, med oppvaskbenk ved vindu, flott utsikt å vaske opp til! Veldig fornøyd med å ha hjørneskap, åpen løsning, synes ikke det er problematisk med å se kjøkkenet verken fra spisestue eller stue :-) Er også veldig fornøyd med å ha en skuffeseksjon som vender ut mot spisestuen, ser du har tegnet inn det samme. Her har jeg stearinlys, brikker og alt slikt som brukes å pynte og dekke bord med. Vi har lagt fliser på benken ut mot spisestuen, som vi også er fornøyd med. Se bilder på bloggen! Ellers forstår jeg ikke helt at du ikke får lagret tegningene på egen pc, det gikk helt greit for oss. Husk også at om du skal bestille kjøkken fra Ikea så må du betale alt ved bestilling, jeg klaget en del på det, fordi vi ønsket å være ute i god med kjøkkenbestillingen, ca 20 mai og skulle først ha levering i august. Lykke til :-)

    SvarSlett
  3. Vet ikke hva dere tenker, men dere kan (ved litt nettsøking og nedmontering) få gratis kjøkken på Finn.no eller alt inkludert for en rimelig penge. Noe å tenke på!

    Men nytt er jo også veldig kjekt da!

    SvarSlett
  4. Tips til å hente ut bilder. Bruk "prt sc" eller "print screen" og et fotoprogram - Paint i Windows funker greit. Så lagrer du som jpg.

    SvarSlett
  5. Der fant jeg dere! Jeg synes umiddelbart tegning 2 så hyggeligst ut ;)
    klem fra meg i Malawi

    SvarSlett